What happens now??

So someone once told me that the 30's is the new 20's... Whatever that means... Annoys me I can't remember who - but I am pretty sure they were over 30...

søndag den 3. juli 2011

Lørdags loppe-lækkerier

Ja - det er meget fint at jeg prøver at holde min blog lidt international for de engelske venner jeg har som følger med.. men de er hovedsageligt mænd.. og loppefund og perlerier er de ret ligeglade med.. så den slags bliver altså på dansk nu ;)

Lørdag var jeg som sagt på loppemarked på Stendyssegaard ved Præstø / Bårse - og det var fantastisk.. rigtige priser med 5 og 10kr's borde.. weee..

Det var et flyttesalg, så hele familien solgte ud af ting og sager - de har en antik på gården, og derinde stod mor & datter, og der var alle de fine pusse nussede ting som gammelt legetøj og porcelænsbakker.. og priserne var som vi er vant til uhyrligt høje - men holdt man sig ovre i laden hos far og søn, kunne man finde en masse super lækre skatte til ingen penge - havde vi været lidt tidligere oppe så havde jeg fået mere, men vækkeuret ringede ikke, og vi kom derfor først 1½ time efter det startede.

Der var en rå-lækker retro lænestol, som trængte til en meget kærlig hånd, men farmand var blevet informeret og krævede 800kr for den.. der sagde mit bonderøvs-krejler-gen altså nej... de priser gør jeg mig ikke i.

Men her er fundene fra i lørdags - de blev gjort for 145kr, så jeg er godt tilfreds.

En kær gammel julemand, som den jeg kan huske vi altid har haft indtil han fik hul i hovedet - så han er dagens bedste køb :)


De fineste små dybe skåle, incl mellemlægs-servietterne - perfekte til morgenmad


Sukker og flødekande, passer lige til mit kaffestel med 12 forskellige blomstermønstre


En fin småkage-tang, og en yndig bordløber med applikerede og broderede blomster.


En plat mors dag platte - men det er mit fødselsår - så jeg måtte eje den hihi


Derudover fandt jeg også 4 emaljerede fromageforme - madam blå stil, i blå, rød, orange og lys grøn - men de skal lige vaskes af før de bliver vist frem hehe.

Åh - og så har I nok lagt mærke til det nye layout.. det andet blev for kedeligt, så jeg har rodet med det hele dagen.. jeg er ikke helt tilfreds, men killingerne er så søde - og lidt lyserødt er altid godt ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar